onsdag 3 september 2014

Dags för konventsintagning

Idag är det Lärkans konventsintagning, inte likadan som förr men tar det i ett annat inlägg med åsikter och sådant. Dagen var hur som helst lyckad och trots att vi inte fick göra så mycket blev det bra stämning. Snart är det dags för kvällen, som ändå fått bevaras som tidigare. Och jag vill bara meddela att det inte är som de skräckhistorierna man får läsa om i Hufvudstadsbladet. Alla har roligt, alla ettor har fått en roll och man får klä ut sig mer eller minera och allt är fullständigt frivilligt. Sedan är det olika tävlingar och programnummer som ettorna står för, allt i tema med deras roll. Jag till exempel var Cookie monster på min egen konventsintagning och min tävling var att ära kex utan händer. Skitkul ju! Och det är då övriga skolan som är publik, med abiturienterna på parasplats. Vi är finklädda i svart klänning och kostym och vi sitter vid bord och blir serverade och sådant fint. En trevlig tillställning men som sagt ska jag skriva mina åsikter om all uppståndelse senare!

Jag och Sofia, som var städerska, hon skulle äta choklad med en toalettborste, REN!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar