onsdag 17 september 2014

Glädje!

Kan det vara så att man öppnar en bok, en bok som man visserligen läst tidigare men i alla fall, och bara läser 120 sidor utan att titta upp från den? Och ja, boken är 1001 sidor så den tar inte slut än i alla fall. Det är bara att inse att jag nog visst är ett Harry Potter fan fortfarande. Har ju på senaste tiden bara sett någon film då och då eftersom det funnits så mycket viktigare saker att läsa. Men nu efter engelska skrivningarna, låt oss bara inte tala om dem, så tog jag ner den tjockaste boken, kanske favoritboken i hela serien Harry Potter och Fenixorden och tänkte att jag vill läsa den. Min läsglädje har inte varit den samma på ungefär ett år men nu har jag förstått, det handlar bara om att vara rätt sorts bok. Läsgalningen finns helt tydligt där inom mig, och ja, jag ger mig faktiskt rätt att sluka den här underbara boken innan jag övergår till böckerna som finns på min modersmål 22 boklista.


Så ja, om ni undrar vad jag har gjort hela eftermiddagen, jag har nämligen kollat klart Make it or Break it serien och Paradise Hotel kommer ju ut tre gånger i veckan så efter det avsnittet jag kollade idag har jag faktiskt läst. Sedan var jag och sprang runt pölen igen, eftersom mitt löptest gick så igår att jag inte var riktigt nöjd. Jag fick ett helt bra resultat men ja jag vill springa 100% så det är omtagningen som gäller. Nu ska jag återgå till magins värld.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar