söndag 28 april 2013

Scouter everyvhere!

Igår började dagen tidigt med att jag tog ett tåg från Karis till Böle där jag mötte Juntti. Vi tog en morgonkaffe medan vi väntade på vår skjuts, taxi Kumpulainen. Så åkte vi till Borgbacken och träffade rätt passligt andra Porkalister, Vikingar och Vikingaflickor. Så snurrade vi runt på där i två timmar. Hann åka fyra maskiner och så stängde det för oss. Nå alla Porkalister åt där medan vi kollade på alla andra scouter som gick iväg och paraderade.

//Eilen päivä alkoi sillä että otin junan Karjaalta Pasilaa ja tapasin siellä Juntin. Otettiin aamukahvit ja odotettiin kyytiämme, taksi Kumpulaista. Sittäen lähdettiin Linnanmäelle ja tavattiin sopivasti muita Porkalalaisia, Viikinkeja ja Viikinkityttöjä. Siellä pyörittiin sitten kaksi tuntia. Ehdittiin neljään laitteeseen ja sitten ne sulkeutuivat. Kaikki Porakalalaiset söyivät siellä samalla kun katsottiin kun kaikkii muut lähtivät paraatille.//
Kumppis poserar
Och Kakkis

Påriktigt tycker han om mig...


Jag bara älskade den här maskinen! Ukko! Best ever!

På kväller var det då "efterfest" på stadion. Under läktaren. Rätt lamt men nog kunde vi lite fixa till det, Inget illa mot finska scouterna som ordnat...

//Illalla oli sitten "johtajabileet" stadionilla. Katsomon alla. Aika leim oli mutta tehtiin siitä kyllä ihan hauskaa, Ei mitään pahaa suomailaisille partiolaisille jotka olivat hommanneet kaiken...//
Jag klär av Lindh, och Julle i bakgrunden

...Vilket han verkar gilla

Lucas gör magmuskler på Henri

NÄST gulligaste paret :P


WTF?

En tunnel, jag kryper under!


Borde jag bli orolig nu? Nej, Vikingar har bara böging som hobby så jag tror inte Lucas tar Juntti från mig eller...?

Vi pratar med Kyllis!

Fyrkantsarmpress, killarna...

Och tjejerna...

Men jag är ju såklart bättre och pressar med killarna, Kolla in byxorna!

Trine och Lindh

AJ aj Vive, man fick inte gå ut...


 Kul dag var det i alla fall <3 : Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar