tisdag 13 mars 2018

Stressuppdatering

Jag vet inte riktigt vad som har hänt här på bloggen. Eller det som har hänt var att jag blev sjuk i slutet på förra veckan och helt enkelt inte riktigt orkade producera. Och efter att jag blev frisk (inte är jag väl helt frisk ännu men nu finns ingen tid för flunssa längre) så har jag och kommer att ha så fullspäckade dagar samtidigt som en massa saker ska fixas. Om vi ska vara allvarliga är jag ganska ordentligt stressad för tillfället, har flera nätter i rad bara vaknat helt i panikstress av riktigt små saker, men även sådant som jag vet att det är skyndsamt med. Till i morgon ska jag ha en 15 minuters presentation baserat på en 400 sidors bok. På torsdagen ska jag lämna in en 10 sidors essä, och samtidigt vill man ju komma vidare med kanden. Och ja, från och med i dag så har jag 6 timmars skoldagar varje dag i princip. Plus att jag har ett seminarium att styra upp, och en massa andra små saker.

För tillfället har jag tvingats skjuta upp lite saker som det är lite längre till. Till exempel program som jag ordnar i maj och juni får helt enkelt vänta, även om vissa saker säkert borde fås igång och skicka ut förfrågningar redan nu. Men en uppgift åt gången och maximera effektiviteten den vakna tiden. För tillfället tillät jag mig att skriva ett blogginlägg på morgonen eftersom jag vaknade tidigare än vad jag egentligen hade tänkt, och tillät mig lediga timmar fram till föreläsningen klockan 10, på grund av att jag var på en middag/sits/fest igår kväll. Men övriga morgnar kommer jag nog att fortsätta med att vakna klockan 7 och sedan hinna göra någonting även innan jag går till skolan. Ville helt enkelt skriva ner lite om stressen just nu. Hur gör ni för att få allting gjort i livet?

Från igår då jag körde runt halva södra Finland och bland annat gjorde ett fotograferingsjobb för Tassuvahti i den här miljön.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar