fredag 23 mars 2018

En halv liter till

Efter en paus på tre år tog jag tag i det igen. En paus som blev alldeles för lång. Men nu har jag donerat blog igen, äntligen. Eller jag försökte ju donera på sommaren, men det gick inte så bra så jag kunde inte donera då tyvärr. Den här gången gick allting bra, jag berättade om hur jag fick ett blåmärke förra gången som gjorde att jag inte kunde donera till slut och att jag lätt får blåmärken. Så vi testade i andra armen denna gång och hon stack försiktigt så allt gick bra och min arm är fri från blåmärke. Vet inte om det bara var otur senast men jag känner i alla fall att jag i fortsättningen alltid kommer att nämna att jag får blåmärken väldigt lätt så att man måste vara försiktig. 


Vi gick alltså med skolan tillsammans som ett gäng och fick även ett fint haalarmärke. Mitt andra blodgivningsmärke, kul att ha på haalaren. Visst var jag lite nervös, men det gick ju bra och det gör ju inte ont så jag ska verkligen försöka gå och donera oftare från och med nu. Men nu kan man i varje fal vara nöjd med sig själv ett tag framöver. Och jag gillade Sanomahusets blodgivningscentral bättre än Iso Omenas, där jag varit tidigare faktiskt. Ska nog gå dit i fortsättningen.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar