onsdag 14 mars 2018

Fem saker

Tilda hade listan på sin blogg och jag gillade den, för listor och jag, ni vet.

Fem...

Saker jag längtar efter:
Att bli klar med kandidatavhandlingen
Sommaren
Att åka på utbyte
Känna mig riktigt glad med livet jag lever
Att skaffa hund

Saker jag är tacksam över:
Alla människor i min närhet som finns där när jag inte mår bra
Att jag har ett jobb jag verkligen älskar
Att jag får vara frisk fysiskt
Att jag har möjlighet att försöka förverkliga mina drömmar
Alla böcker jag får läsa

Saker jag vill bli bättre på:
Att bli ännu mera driven
Få bättre självförtroende
Skriva och fotografera
Ridning
Bli vigare


Saker jag stör mig på:
Då man inte kan se kritiskt på en film, bok eller liknande, allting är inte fantastiskt
Att frysa och vara trött
Att dygnets timmar inte räcker
Att inte bli förstådd
Skolmaten som inte håller en mätt

Låtar jag inte kan sluta lyssna på just nu:
Lyssnar så lite på musik men...
"Ingen annan rör mig som du" av Norlie och KKV tröttnar jag aldrig på
"Fields of Gold" av Sting lyssnar jag på när jag mår dåligt
"He´s a pirate" från filmen ger riktig energi
Alltså har inga sådana låtar, men svenskt, Disney och Abba lyssnar jag mycket på för tillfället

Saker jag köper på nätet:
Onödiga och roliga saker från Wish
Tågbiljetter
Betalar hyreshästen
Böcker
Resor

Saker jag är rädd för:
Ensamhet
Mörker
Ormar
Folksamlingar
Okända människor


Drömresemål:
Costa Rica
Indonesien
Maldiverna
Florida
Island

Jag älskar att äta:
Hamburgare
Sushi
Chips
Räkor
Pizza

Jag vill göra i år:
Åka på utbyte
Skriva klart kandidatavhandlingen
Flytta hemifrån
Läsa 33 böcker (funderar på att ändra målet då jag redan läst 11)
Uppfylla en livslång dröm som jag ännu vill hålla hemlig


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar