söndag 18 mars 2018

Söndagstankar

Jag är för tillfället så slut att jag inte riktigt orkar skriva något jätte satsat så jag tänker i några punkter sammanfatta min lördagskväll och söndag.

Det var supermysigt på styrelseskifte på lördagskvällen. Vi satt och spelade olika spel, drack någon cider och käkade snacks. Annat behövs inte för en lyckad lördagskväll. Jo bra sällskap och helt en hund, och båda delarna fanns också på plats så det var ju ännu bättre. Att jag dessutom fick skjuts hem till dörren här var ju ren lyx. Ganska bra och fina vänner har jag nog hittat via skolan måste jag ändå säga.

Natten till i dag var lite jobbig då Bogi vaknade flera gånger av att människor gick i trapphuset eller förde liv utanför. Då går han upp i varv och börjar skälla, så man måste tända lampan och lugna ner honom. Fungerar ganska bra men tredje gången tyckte jag nog att det var lite för mycket och skulle gärna ha sovit i stället.


Hade en lugn morgon och fixade i ordning mig för teaterövningen, smink i ansiktet på grund av fotografering. Tog en promenad med Bogi som blev kortare än tänkt då det kom emot så många utmaningar. Till exempel en enorm mastiff som jag inte kunde komma så långt bort från så jag försökte köra med att leta godis från marken, vilket fungerade ganska långt. Sedan upptäckte Bogi hunden, tappade fokus och blev orolig, hoppade och skällde. Och ägaren till mastiffen stannade kvar och kollade på oss, vilket var ganska jobbigt eftersom han ju måste se att det inte var en bra idé. Men vi löste det fins till slut ändå.

Teaterövningarna gick väl för min del så där kändes det som. Har hela våren känts lite som att jag inte greppar det helt. Jag glömmer någon replik varje gång, jag verkar inte riktigt hitta mina karaktärer och sådant. Och så var kanske inte mitt allmänna ork på topp heller. Men positivt att vårt dansnummer mot slutet av övningen verkligen gick ganska bra. Jag behöver nästan inte alls kolla på någon annan längre för att komma ihåg rörelserna. Och klarar ganska bra av att sjunga samtidigt och att inte behöva räkna takterna så mycket.


Då jag kom hem var jag så slut att det kändes som en enorm prestation att gå ut med Bogi. Så jag gjorde det, slängde in några spring rolls i ugnen och sitter nu här och funderar på om jag bara ska gå och lägga mig redan nu. Skulle säkerligen somna. Dagar då man övar hela dagen blir ganska tunga, lite för tunga för att göra någonting annat.

Jag har fortfarande ganska mycket stress över skoluppgifter och jobb som ska lämnas in. Men bestämde att jag faktiskt inte klarar av att göra det i kväll. Energinivån är på noll och nu behöver jag i princip bara sömn tror jag.

Gör via jobbet en bloggserie till Tassuvahtis blogg där jag intervjuar personer som har rescue hundar, om deras berättelse tillsammans. Den första hunden var fina Amos och det blev en så bra intervju med hans ägare och jag insåg att jag ju nog fortfarande gillar att göra intervjuer och skriva ut grejer på basen av det. Det är så intressant och roligt då man får göra om ämnen man gillar.

Flummigt och långt inlägg, kram!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar