fredag 22 februari 2013

Vackra svarta ponnyn

Roope gick inga lektioner igår, så jag hade Misu i stället. Och ja, jag gillar den ponnyn väldigt mycket också och hon gick såå fint. Kunde inte annat än gå därifrån med världens leende på läpparna. Och nu blir det en liten ändring, vi bestämde att jag skall fortsätta med Misu i dressyren och bara hoppa med Roope. Jag tror det är ett bra beslut, det har ju gått framåt med Roope och jag gillar honom men jag blir ändå rätt frustrerad när han är så styv och inte riktigt vill. Och det går så fint med Misu och vi kan utvecklas mer. Och ja, lite sorgligt är det att inte rida Roope lika mycket, men vi kommer i stället att bli super på hoppbanan. Synd att vi inte hade kameran med igår, mamma skulle ha kunnat fota och det skulle ha varit kul för ponnyn var så himla fin!

//Roopella ei mennyt tunteja ollenkaan eilen, joten menin Misulla. Ja pidän siitä ponista ihan hirveän paljon ja se meni niin hienosti. En voinnut muuta kuin kävelllä pois sieltä hymy huulilla. Ja nyt päätettiin että tulee pieni muutos, päätettiin että jatkan Misulla koulua ja hyppään sitten Roopella. Luulen että se on hyvä päätös, menihän meillä eteempäin Roopen kanssa ja pidän hänestä mutta ärsyynnyn kun hän on niin jäykkä ja ei halua. Ja Misulla menee niin hienosti ja voin kehittyy enemmän sillä. Mutta tietysti on vähän surullista ei mennä Roopella yhtä paljon, mutta sitten ollaan tosi hyviä esteradalla. Harmi ettei ollut kamera mukana eilen, äiti olisi voinut kuvata ja se olisi ollut kivaa koska poni oli niin hieno!//


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar