onsdag 13 februari 2013

Kill me day

Idag har inte varit en speciellt lyckad dag! Okej skoldagen gick, men bara för att vi hade de jobbiga ämnena bara 45 minuter, men sedan efter det... På sista lektionen blev jag så hungrig att jag seriöst höll på att svälta, bara chilipotäter till lunch höll visst inte energin speciellt länge. Så när jag trodde jag skulle få åka hem och äta kommer Vive och berättar att vi JU har skolkorgbollsträningar nu... Ja nå en annan hade ju totalt glömt bort och hade inga kläder, tack till min gulle som lånade mig springbyxor och skjorta, själv hade hon shorts och lånade min top. Men ALDRIG MERA KORGBOLL UTAN SKOR! Nå hemma väntade matematik inlämningsuppgifter och andra läxor. Och så borde jag läsa på finska ordförhör till fredagen...

//Tänään ei ole ollut kovin onnistunut päivä! Koulupäivä meni, mutta vain koska oli monta 45 minuutin tuntia, mutta sen jälkeen... Viimeisellä tunnilla minulle iski niin kova nälkä että meinasin kuolla, chiliperunat ei vissiin pidä energia kovin kauan. Ja sitten kun luulin että nyt pääsen kotiin syömään Vive sanoi että meillä on koulukoripalloharjoitukset... Jo jo minähän olin unohtanut ne kokonaan ja eihän minulla ollut mitään vaatteita, kiitos kullalle joka lainasi minulle juoksuhousut ja paidan, ja hän lainasi minun toppini. Mutta EI ENÄÄ KOSKAAN KORIPALLOA ILMAN KENKIÄ! Ja sitten vihdoinkin kotona odotti matikan tehtävät ja miuta läksyjä. Ja nyt pitäisi lukea suomen sanoja perjantaihin...//


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar