söndag 10 februari 2013

Ni kommer att bli min död!

Ett fartfyllt scoutmöte med mina ADHD småkillar. Helt sjukt alltså, går inte att hålla koll på dem eller att inte dras med i deras fjantanden och skratta med dem. Och speciellt lätt blir det ju inte av att de antingen kittlar mig, springer iväg eller slänger mig över axeln och går iväg med mig. Enda tjejen i patrullen, så som det alltid varit och så som jag nog sist och slutligen vill ha det. Visst gör de mig galen men inte kan jag ju säga att jag inte skulle älska dem, och egentligen skulle jag ju villa fjanta helt lika mycket som de.... Men som patrulledare måste man väl ta lite ansvar och kanske få något gjort, halva tiden blir ändå bara fjant! Dessa små stunder av glädje lyser upp mitt vintermörker.

//Hullu partiokokous ADHD pikkupoikieni kanssa. Ei vain pysty pitämään niitä kurissa tai ei mennä mukaan hölmöilemään ja nauraa niiden kanssa. Ja eihän se ole niin helppoa kun ne kutittaa minua, juoksee pois tai heittää minut olkapään yli ja kävelee pois minun kanssani. Ainut tyttö ryhmässä, niin kuin on aina ollut ja niin miten kyllä haluan sen olevan. Jo ne tekee minut hulluksi mutta enhän voi sanoa että en rakastaisi heitä, ja itse asiassa haluaisin hölmöillä yhtä paljon kuin he... Mutta johtajana pitää kai ottaa jonkunlainen vastuu ja ehkä tehdä jotain, poulet ajasta menee kummiskin  hölmöilyyn! Nämä pienet hetketon kullan arvoisia minulle.//


Blev en tur till Porkala även tidigare på dagen, hälsade på hos Juntti och chillade där med honom och Kumppis. En del fjant och tvetydigheter men även lite djupa saker och deeptalk var riktigt mysigt. Förstod ännu en gång vilka fina vänner jag har, att både kunna skvallra om allt och få höra nyaste skvallret och sprida vidare eget men sedan ändå veta att vissa saker stannar där. Inte i onödan de är mina favvokillar!

//Olin Porkkalassa toisenkin kerran tänään päivällä, Juntilla ja chillailin hänen ja Kumppiksen kanssa. Vähän hölmöilyä ja kaksmielisyyttä mutta myös deeptalkkia ja syviä asioita. Ymmärsin vielä kerran miten hienoja ystäviä minulla on, että voi juoruilla ja saada tietää uusiimmat juorut ja lähettää omat eteempäin mutta myös tietää että osa asiosta jää tänne. En kutsu niitä lempipojiksini turhaan!//



 <3 : Madde

1 kommentar: