tisdag 12 februari 2013

Fastlagsbulle utmaningen!

Fastlagstisdag idag alltså! Det betyder att man egentligen skall åka pulka (vilket franska elevernas fransa besökare fick testa på idag), äta ärtsoppa och självklart fastlagsbullar (som man konstigt nog kallar semlor i Sverige...). Nåja Melinda hade utnyttjat detta datum för denna veckas utmaning och min utmaning var då: "Lägg upp en bild på din blogg där du har munnen full med fastlagsbulle och grädde över hela ansiktet". Detta har jag då alltså gjort och bara för DIN skull Melinda offrade jaghalva min bulle för denna utmaning! Hoppas du är nöjd, och än en gång har du fått skämma ut mig, PUSS!

//Laskiainen tänään siis! Se tarkoittaa että pitäisi laskea pulkkaa (ranskanoppilaiden ranskalaiset vieraat saivat kokeilla sitä tänään), syödä hernekeittoa ja tietysti laskiaispullaa. Ja Melinda oli ottanut tämän päivän hyväkseen ja laittanut tämän viikon haasteen täksi päiväksi ja haaste oli: "Laita blogiisi kuva missä sinulla on suu täynnä laskiaspullaa ja naama täynnä vispikermaa". Tämän olen siksi tehnyt ja vain SINUN vuoksi Melinda puolet pullastani meni tähän haasteeseen! Toivottavasti olet tyytyväinen, ja olet taas kerran saanut nolata mnut täysin, PUSI!//




 <3 : Madde


3 kommentarer:

  1. Ganska off topic, men hittar inte på något bättre ställe att skriva det:

    Skulle du råka vara intresserad av att skaffa en domän som pekar till din blogg? Till exempel maddesblogg.net är ledig, och det skulle säkert göra det lättare att sprida bloggen och behändigare att besöka den. Om det finns någon annan domän du hellre vill ha kan du kolla om den är ledig via den här länken: http://whois.net/

    Att skaffa en domän kostar förstås, ca. 10€ per år. I utbyte mot den summan kan jag skaffa domänen och också ta hand om allt det tekniska, som att se till så att domänen faktiskt pekar hit.

    Hör av dig om du är intresserad, kommentera t.ex här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag fattade inte riktigt vad domän är... kan du förklara? annars låter det riktigt fint, men jag är nog lite skeptisk till att sätta pengar på bloggen före jag kan tjäna på den, vilket jag kan göra först då jag fyller 18... :)

      Radera
    2. En domän är ett namn för en sida som till exempel google.com eller blogspot.fi. Det som en domän gör är att "peka" på en sida. När man går till domänen sedan, går man dit domänen "pekar". Domänen kan peka på antingen en webbadress eller ett ip-nummer.

      Det som skulle göras är följande: Jag skulle hyra ett domännamn (t.ex maddesblogg.net) och peka det hit till den här bloggen. Om du någonsin skulle vilja byta bloggplats så går det givetvis att "peka om" domänen.

      Radera