onsdag 10 oktober 2012

Tävla tävla

Har ju helt glömt att berätta (eller har jag kanske nämnt det snabbt?) att jag har dressyrtävlingar på söndagen. Shit alltså, har aldrig tävlat i dressyr men... Känns i alla fall något betryggande att jag vet vem jag kommer att tävla med och har fått välja själv. Eftersom Roope gubben har varit sjuk skall jag tävla med Misu tjejen. Det har gått så fint för oss de senaste gångerna nu, då Roope varit sjuk, så jag hoppas att det gör det även på tävlingarna. Kan inte annat än säga att jag är nervös, men Lätt C banan har jag faktiskt tävlat i på ett ridläger (gick riktigt bra, kombinerad hopp- dressyrtävling och blev tredje i den så dressyren kan inte ha varit helt dålig trots att placeringen nog berodde på att vi var bäst i hoppningen) så det är bara att repetera banan...

//Olen ihan unohtanut kertoa (vai olenko maininnut sen nopeasti?) että olen menossa koulukisoihin sunnuntaina. Apua, en ole koskaa aikaisemmin kilpaillut kolulua mutta... Tuntuu ainakin vähän helpottavalta että tiedän kenellä menen ja että olen saannut valita itse. Koska Roope poika on ollut kipeä menen niihin Misu tytöllä. Meillä on mennyt niin hienosti nyt, kun Roope on ollut sairaslomalla, joten toivon että niin menee kisoissakin. En voi sanoa muuta kuin että olen hermostunut, mutta Helppo C radan olen itse asiassa kilpaillut kerran ratsastusleirillä (meni ihan hyvin, yhdistetty este- ja koulukisa ja tulin kolmanneksi joten kuoluosuus ei ole voinnut mennä niin huonosti vaikka sijoitus sain kyllä siitä että olin esteosuudessa paras) joten on vain radan kertaamista...//

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar