måndag 1 oktober 2012

Hår klippning & nödbivack

Spenderade gårdagen hos Juntti idag, kul som alltid och projektet var då att klippa hans hår... Det blev riktigt bra om jag får säga det själv och Daniela trodde faktiskt att han hade varit hos frissan. Stolt!

//Vietin eilen päivän Juntin luonna, hauskaa kuten aina ja projektina oli leikata hänen hiukset... Jos saan sanoa itse niistä tuli aik hyvät ja Daniela jopa luuli että hän oli käynnyt kampaajalla.//

Before


Klipp klipp
 (Gillar Cappes tagna bild på när jag klipper, trots att fokus är någonstans alldeles borta men det gör den tuff!)

After
 

 Riktigt lyckat enligt mig i alla fall

Och så på kvällen hade vi scoutmöte som vanligt, fick dra det ensam eftersom Lillen skulle läsa till provveckan... Har nog en liten åsikt om den orsaken men jo... I alla fall så lärde jag dem att göra ett vindskydd och lite sådant. Cappe lekte återigen lite med mig kamera, blev en del kuliga bilder trots att det är fotat med AUTOMAT!

//Ja illalla sitten oli partiokokous kuten aina, pitii vetää se yksin koska Lillen luki koeviikkoa varten... Minulla on kyllä mielipäide siitä syystä mutta joo... Opetin niille laittaa ylös laavun ja vähän semmoista, Cappe leikki vähän kamerallani, tuli ihan kivoja kuvia vaikka ne on kuvattu ATUMAATILLA!//

En bild på mig och en på gulliga Jeppe!
<3 : Madde (Wohoo det funkar att ladda upp bilder igen!!!)

2 kommentarer:

  1. Ja visste int att du kunde klippa hår sådää bra :D ja visste int ens att de gick o klippa pojkars hår så att resultate bli någo annat än att man tillslut måst ta fram rakapparaten :P
    Puss <3: Vive

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hördu ja ha märkt att ja e påriktit ganska bra på att klippa hår (fast ingen tror d om mj :( ) Ännu lite övning så få ja mera rutin :D tycker om att hålla på me hår o så, fast int sku ja ändå villa bli frissa :P
      <3

      Radera