onsdag 17 oktober 2012

Dessa dagar borde vara förbjudna...

Har varit på dåligt humör hela dagen och varit riktigt negativ (HELT SKIT). Började redan på morgonen, hade extra hemskt morgonhumör, och de som känner mig vet att jag har dåligt morgonhumör... Sedan var tåget försenat och jag måste bara rusa till omklädningsrummet och till gymnastiken, men själva gymnastik timmen var faktiskt kul!
Skoldagen var det inget större fel på men tågresan hem... De kom och kontrollerade biljetterna just före jag skulle av och jag visade mitt kort, som går ut idag = det borde ännu gälla idag, men det visade att det inte var i kraft och de släppte inte ut mig i Grankulla utan fortsatte kolla mitt kort. Vid nästa station blev jag som tur utsläppt och fick inga böter trots att de inte fick det att visa att det skulle gälla. Därifrån började jag redan att gå men sedan märkte jag att nästa tåg tillbaka går om 5 minuter så jag tog det tillbaka.
På träningarna var jag bara allmänt störd på alla och allt och var ännu sämre förlorare än vanligt, och igen de som känner mig vet också vilken otroligt dålig förlorare jag är. Som tur är det nu höstlov och jag skall få vila ut lite.

De klokaste orden jag vet (skulle man bara kunna leva enligt dem också...)
//Olen ollut huonolla tuulelle koko päivä ja olen ollut tosi negatiivinen (TYHMÄÄ). Se alkoi jo aamulla, minulla olin ekstra huonolla aamutuulella, ja ne jotka tuntevat minut tietävät että minulla on tosi huono aamumieli... Sitten juna oli myöhässä ja piti vain juosta pukuhuoneeseen ja liikuntaan, mutta itse liikunta tunti oli kiva!
Koulupäivä ei ollut erityisen ärsyttävä, mutta junamatka kotiin... Lipuntarkastajat tuli ja näytin korttini, jonka aika loppuu tänään = se pitäisi olla voimassa vielä tänään, mutta se näytti että ei ole voimassa ja ei ne päästanyt minua ulos Kauniasissa ja jatkoi tarkistamaan korttiani. Seuraavana pysäkkinä ne päästi onneksi minut ulos ilman sakkoja vaikka se ei vieläkään näyttänyt että se olisi voimassa. Aloitin jo kävelemään sieltä kotiin mutta sitten huomaisin että seuraava juna lähtee toiseen suuntaan viiden minuutin päästä joten otin sen takaisin.
Harjoituksilla olin vain ärsyyntynyt kaikille ja olin vielä huonompi häviäjä kuten usein, ja taas ne jotka tuntee minut tietää että olen tosi tosi huono häviäjä. Onneksi on syysloma ja saan ottaa vähän henkeä.//

Skulle inte ha någonting emot att ligga på en segelbåt och umgås med härliga människor och lyssna på radio X3M nu

 <3 : Madde


4 kommentarer:

  1. jag har oxo haft en skitdag!! nu kan vi känna oss skit tillsammans!

    SvaraRadera
  2. nouu de va så typist att dendä tarkastajan sku komma just nä vi sku av :D -.-

    SvaraRadera