onsdag 15 april 2015

What a night!

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag gjorde någonting jag har längtat efter sjukt mycket i typ två år. Och det var meningen att vi skulle göra det så fort vi bara hann efter att jag fyllt 18 (åldersgräns). Men det blev inte av, tyvärr. Det var sommar, det hände inte, alla andra hade varit just innan jag fyllde och så vidare. Men igår kväll, då var det äntligen dags för mig att uppleva STK, Svenska Talande Klubben för första gången! Jag var sjukt taggad, och i sällskap av Kumppis och Rasse kunde det ju inte gå så snett (Visst hade det varit ännu bättre om Jonathan hade varit med, då det var han som lovade mig att han skulle te mig till klubben efter att jag fyllt år, men planerna ändrades på grund av militären). Sjukt duktiga Ronya och sedan Seinabo Say uppträdde, två tuffa tjejer med fantastiska röster. En riktigt bra stämning.


Jag kramade Dan Granqvist igen. Vi såg honom och Kumppis sade att jag inte vågar gå och krama honom. Så gjorde jag precis som förra gången, då jag kramade i honom i Lärkan. "Hej Dan, får jag en kram". Och visst fick jag det, och det bästa av allt, Han mindes mig från Lärkans talangafton! Talade sedan lite om kvällens artister en stund innan jag gick tillbaka till killarna med belåten min. Sedan var det ju så klart Rasses tur att bli utsatt för samma sak, men för hans del var det artisten Ronya som gällde. Han lyckades få en halv kram (med en arm och hon besvarade inte den) och så sade han att hon var bra ikväll och hon sade tack. Enligt killarna vann Rasse, då Ronya är mera kändis, men jag talade mer och fick en ordentligare kram an Dan, så kanske vi båda var lika duktiga.


Härlig kväll var det, och det var nästan så att jag inte ville stiga av tåget i Grankulla utan fortsätta till Kyrkslätt med dem eftersom våra diskussioner i tåget på väg hem var så roliga och trevliga. Som tur var det inte sista gången jag pratade med dem. Som sagt, en riktigt bra kväll, definitivt värt det.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar