torsdag 9 april 2015

Hundvalp + barn = trött

Vardagen här med Vilson flyter på som normalt, han börjar kunna vara ensam lite också. Så idag har jag jobbat som vikarie i högstadiet, kom hem på lunchen och gav honom mat och så åkte jag tillbaka. Och om mindre än en timme ska jag åka till stallet, före det måste jag hinna packa, gå ut med doggen och byta om. Och det enda jag egentligen vill göra är halvligga här på soffan och kolla på YouTube videos. Men efter att jag skrivit detta ska jag aktivera mig för det är i alla fall kul. Det är nämligen hopplektion som väntar och dessutom kommer Jonathan hem redan idag så jag hinner se honom ikväll innan han imorgon åker iväg på förläggning. Skoj skoj.


Jag förstår inte riktigt, eller jo jag förstår att det är utmattande att se efter valpen. Det är så intensivt och han börjar verkligen ha så mycket energi att han är vaken mer än han sover. Men idag har mitt vikariat gått ut på att kolla på film hela dagen (inget fel på att få lön för det) men jag är alldeles slut. Antagligen beror det delvis på stressen att hinna hem, ge mat åt Vili, äta själv och föra ut honom och så är jag ändå alltid nervös då jag ska vikariera. Högstadieungar... Men allt gick bra och jag ska ta en ganska lång promenad med vovven, försöker ta minst en längre promenad varje dag. Så nu vandrar jag ut på åkern!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar