onsdag 23 april 2014

Mette Riddare Bergh

Dagen var här. Den 23 april. Efter skolan åkte vi med Lillen och tog vår bådas Burger King oskuld. Tufft. Sedan styrde vi färden mot Salutorget med spårvagn och tog båten över till Sveaborg. Och så började det. Programmet för riddarna. Vi skrev brev till oss själva som vi får om ett år. Måste jag berätta att jag skrev galet mycket? Tiden räckte inte riktigt till till att fundera så mycket på de två sista frågorna men svaret på den första och viktigaste är jag mycket nöjd över. Lillen skrattade och skakade på huvudet då han i något skede blickade över mitt papper och såg mängden med text. Då jag var klar hade redan besökarna kommit och jag fick gå och krama dem.


Sedan började programmet. Fanorna med bars in, Kumppis fungerade som vår fanbärare.


Alla riddarna blev uppkallade och sedan fick vi märkena, medaljerna, spännena ja ni vet.


Jag måste verkligen anstränga mig för att mina ögon inte ska se ut så där på bild, tyvärr lyckas jag inte alltid...


Där sitter den på det vänstra bröstet, stolt över dig med polare

Och så tre riktigt viktiga killar i mitt liv på rad, de är alla nämnda i mitt brev och de är verkligen värda det, de är fantastiska

En fin dag, och en ära att få vara Mannerheims riddare
<3 : Madde

4 kommentarer: