onsdag 2 april 2014

Bajs

Idag har varit en okej dag. Det har liksom funnits väldigt bra saker med dagen men även väldigt dåliga. Samhällslära provet gick VÄLDIGT bra! Jag hade ju inte läst, typ snarare kollat igenom och konstaterat att det här är ju sådant vi hade på högstadiet. Men det räckte. Av 7 uppgifter skulle vi skriva 2 så det var ju plus med valbarheten. Men även det att det fanns en uppgift om presidentvalet och presidentens uppgifter och sedan en om hur en lag stiftas. Måste säga att jag är glad att jag pluggade till det samhällslära provet på högstadiet som berörde det här extra mycket. Vet ni varför jag pluggade extra till det? Jo för att bevisa att jag kan något om det, då jag fått höra att jag inte kan bli journalist om jag är så här dålig i samhällslära, av en klasskompis. Snacka patetiskt men tack i alla fall för nu kunde jag det och skrev två riktigt bra essäer.


Så en dålig sak. Träningarna. Jag var stolt eftersom jag idag tog upp rumpträningen igen, hade typ pausmånad i mars då jag var sjuk och så vidare. Men nu blir april då jag kör hårt på det! Men sedan åkte jag till mina riktiga träningar. Och efter uppvärmningen hade jag väldigt ont i huvudet. Dumt huvud får kroppen lida så jag fortsatte för att jag inte orkade vara svag och så vidare. Och sedan blev det sämre och sämre, men jag tränade hela timmen. Inte bra, förlorade något så hemskt, sköt alla bollar ut och orkade inte ens springa eller göra armpressar ordentligt. Något var konstigt, och efteråt mådde jag verkligen inte bra. Nu mår jag bättre men det var verkligen konstigt och inte kul. Mår ni dåligt då ni tränar, träna inte! Om någon bara skulle villa tvinga mig till att sluta om jag mår dåligt, ibland är det inte så bra att ha så mycket vilja.


Imorgon skrivs sista provet, engelska. Essäprov på engelska...
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar