tisdag 22 april 2014

Gällivare

Jag har inte dött och jag har inte heller blivit kvar i Lappland för evigt. Vi kom hem natten mellan söndag och måndag och på måndagen var jag helt enkelt för slapp. Men här bilder och text om påsklovet uppe i norr.


Skidtävling på isen, en kul grej. Var inte själv med men hade kul med alla andra som också kollade på.



Helt sjukt då det fanns så många snöskotrar överallt hela tiden. Själv körde jag en massa och var döivrig bland annat på att hämta vatten då det betydde att jag fick köra. Men lika cool som de lokala tjejerna där uppe blir jag aldrig. Att ha egen snöskoter och köra runt då man är fem är bara för tufft. För dem fick man nog respekt.



Jeppe och drottningen över alla där, Freja bestämmer och kommenderar alla

Team Finland


f

Kira, som både Jeppe och jag blev alldeles kära i.Hon var en riktig snygging, och ja nu vet jag att det är en gordon setter jag skulle vilja ha, har länge haft setter i tankarna men inte varit säker på vilken.

Och Jesper som älskar snön, han är bra härlig han med

Det var ett bra lov, med sol, snö, körning, firandet av 2-års dag med Jonathan och en hel del skratt och skämt.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar