onsdag 31 december 2014

Årets sista dag. Vad skriver man då? Oftast någon sammanfattning av året, men det får jag helt enkelt göra sedan då jag kommit hem. För just nu sitter jag i en stuga i mellersta Finland, i Viitasaari. Idag har vi vandrat i skogen och grillat korv, nu är vi tillbaka från utflykten och har till och med gjort en vak i isen, men glöm att jag hoppar i den, det är nog bara bröderna Kylander som är så galna. Ikväll blir det nyårsmiddag med rökta räkor och viltgryta, mums. Mest ser jag fram emot räkorna med egenlagad aioli, ingen fara att jag inte kan laga mat då killarna är desto duktigare, igår var det avokadopasta, som också var helt galet god. Jag har på känn att det här blev just ett "Kära-dagbok"-inlägg men kanske jag kan skriva lite sådant ibland också. Snart blir det mörkt och jag har planerat att försöka fota lite stjärnor på den klara himlen, får se om jag lyckas. Vill ni se resultatet i vilket fall som helst?

Julhunden <3

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar