tisdag 9 december 2014

Duktig flicka?

Jag har inte bloggat. Punkt och så var det sagt. Jag har varit med mina vänner hela veckoslutet. Jag har haft roligt, skrattat åt mina underbara galna vänner som väljer att gå över till grannön i skitkallt vatten från bastun (det är kanske 20 meter och vatten bara till låren men i alla fall). Vi har tillsammans skrattat åt två hundar som hade lite olika syn om hur roligt de tyckte de var att spendera ett dygn tillsammans, Junttis Jeppe var överlycklig och ville leka hela tiden, medan Rasses och Kyllis Bimbo var ganska osäker då hon kom till en nytt ställe och blev dessutom mött av en Jeppe som hoppade up och ner till taket. Till slut lärde de sig att ignorera varandra och Jeppe lärde sig att inte gå alltför nära så att inte Bimbo behövde gläfsa och hugga efter honom medan hon lärde sig att inte stå för nära Jeppes svans efter att ha fått den i ögat med fart. Ett lyckat självständighetsveckoslut om man tänker på det sociala, inte om man tänker på skrivuppgiften som ska vara inlämnad imorgon.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar