tisdag 23 december 2014

Snöstorm

Igår hade vi julmys med scoutledarna, vi bakade pepparkakor (efter mina brända förra året höll jag mig borta från köket), pysslade julkort (jag pysslade ett till familjens viktigast, hunden Chili) och hade utdelning av namnlösa julklappar. Några timmar skönt häng två dagar före julafton helt enkelt.




Igår på kvällen började det ju också snöa, och det blev minsann en vit jul i alla fall. Det kom ju snö så in i norden, och jag var inte speciellt pigg på att köra hem i mörkret och snöyran och höll med mamma om att det var smartast att bli övernatten i Porkala. Så blev mys hos Jonathan resten av kvällen, eldade bastu och läste på modersmålsskrivningarna medan de packade julklappar och packade till sin jul ute på holmen. Och myste med katten Tufsan så klart, hon var i himlendå Jeppe inte var hemma och myste så mycket och låg i min famn mest hela kvällen, och hon brukar alltså inte gilla att sitta i famnen.
Den här kissen har verkligen något med att hon alltid ska ha tassen på ena bröstet haha


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar