onsdag 10 december 2014

Vad läser du just nu?

Jag gillar att vara accepterad, inte helt konstigt kanske. Inte speciellt konstigt heller att jag gillar då folk frågar mig om något jag gillar. Och jag verkligen älskar den skillnaden mellan högstadiet och gymnasiet, att folk vet att jag läser, att jag gillar att läsa och i stället för att se ner på mig frågar de mig om tips. Så sent som idag morse frågade en vän mig om jag har några boktips och innan jag hann svara frågade hon vad jag läser just nu. Bara det att hon var alldeles säker på att jag håller på och läser en bok just nu gjorde mig glad. Att jag sedan kunde visa boken och förklara att den är helt okej, att jag tror att en person som är väldigt intresserad av samhället och historia skulle gilla den mycket, för det finns så mycket jag är helt ute med. Jag har ingen koll på vem som krigar mot vem så därför hänger jag inte alltid med, och därför läser jag inte heller mer än 30 sidor i taget. Men ja det samtalet gjorde mig glad, och jag ska kämpa mig igenom boken, och jag tror att den på riktigt är riktigt bra.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar