lördag 13 december 2014

Skräckistjejen

Glömde att publicera detta igår, men jag tänkte i alla fall lägg upp det nu.

Om 40 minuter ska jag åka iväg och då borde jag ha med saker för veckoslutet, eller åtminstone för ikväll, men i stället för att packa tänkte jag ta och berätta om gårdagens tjej jag satt på. Hon kändes för det första skitliten, det har sina sidor att alltid rida storhäst (men att byta bort Gallis för att bli van att rida mindre hästar aldrig i livet). Patsy var det, jag vet inte helt vad jag tänkte då jag bad om att få rida henne då Gallis är borta, vilket han alltså var igår. Visst hon är riktigt rolig och visst går hon att få avslappnad och att gå fint, men det är så mycket jobb och att hon ska flyga i luften av precis varje sak blir jag smått irriterad på. Att hon plötsligt får för sig att shettlandsponnyer är skitläskiga gör ju att halva varvet av volten går åt till att hon struttar åt sidan och inte hålls på spåret, andra halvan är hon ju sedan fin men i alla fall. Det skrämmer mig inte jag blir bara irriterad, för det gör att hon inte koncentrerar sig överhuvudtaget, och hur jag än kämpar koncentrerar hon sig mer på ponnyerna på andra sidan än på mig. Men som sagt het roligt tycker jag nog att hon är.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar