söndag 2 september 2012

Pizzaaa

Igår kväll lagade vi egengjord pizza här hemma med Basti, Millis och hennes pojkvän Alexu. Som alltid blev det helt sjukt gott, jag kan inte fatta att det blir så många gånger bättre då man lagar det själv (det var så klart inte jag som bakade degen...). Jag gillar att experimentera med olika fyllningar och kombinationer, igår på min pizza hade jag salami, oliver, avokado, metvurst, saltgurka, vitlöksört sås, BBQ sås och mögelost. Men inte allt blandat med allt men nog en hel del skojiga kombinationer ändå. Och det blev gott, jag har aldrig misslyckats med pizzafyllningen trots att jag alltid testar nya grejer.


//Eilen illalla tehtiin itsetehtyä pizzaa tällä kotona Bastin, Milliksen ja hänen poikaystävänsa Alexun kanssa. Kuten aina siitä tuli ihan sairaan hyvää, en ymmärrä miten siitä tuleeniin monta kertaa parempaa kun tekee sen itse (tietysti minä en tehnyt taikinan...). Pidän kokeilla erillaisia täytteitä ja kompinaatioita, eilen pizzallani oli salamia, oliveja, avokadoa, meetvurstia, suolakurkkua, valkosipuliyrtti kastike, BBQ kastikeja homejuustoa. Mutta en kyllä sekoittanut kaikkea näitä yhteen mutta kyllä siitä tuli kaikeenlaisia outoja kompinaatioita. Ja siitä tuli hyvää, en ole koskaan epäonnistunut pizzatäytteen kanssa vaikka aina kokeilen uusia jutuja.//


Alexu spelar violin med till låter som spelas

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar