söndag 16 september 2012

Att vakna upp före världen gör det

Jag älskar att vakna före världen gör det. Klart att det är skönt att sova och att sova länge och så, men ibland är det något av det bästa som finns att av sig själv vakna tidigt. Jag vaknade alltför tidigt idag och kunde verkligen inte somna om, så efter att ha legat och försökt somna om en lång stund utan att lyckas bestämde jag mig för att ta kameran och gå ut och knäppa lite bilder på gården. 
 //Rakastan häräämistä ennen kuin maailma herää. Tottakai on mukavaa nukkua ja nukkua pitkään ja silleen, mutta joskus on vain niin ihanaa herätä itsestään aikaisin. Heräsin ihan liian aikaisin tänään ja en voinnut nukahtaa uudelleen, joten päätin sitten ottaa kamera ja mennä ulos pihalle kuvaamaan vähän.//
 Det var alldeles underbart, allt var tyst, ungefär 6 grader varmt och solen hade inte stigit upp ordentligt ännu. Blev inte så jätte bra kvalitet på bilderna eftersom det inte hunnit ljusna ordentligt ännu, men jag tycker stämningen i bilderna är så fin, hela världen sover ännu och allt är ännu orört för den nya dagen.
 //Oli niin ihanaa, kaikki oli ihan hiljaa, suunnilleen 6 astetta lämmin ja aurinko ei ollut vielä ehtinyt nousta kunnolla. Kuvien laatu ei ollut mikään tosi hyvä koska valo ei ollut vielä ehtinyt tulla kunnolla, mutta minusta kuvissa on tosi hieno tunnelma, koko maaila nukkuu vielä ja kaikki on vielä koskematonta ennen uutta päivää.//


 Fovoritbilden!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar