torsdag 13 september 2012

Hur skall jag göra?

Hade en toppen ridlektion idag! Hopplektion med nya Elwood, min Roope polle har ont i benet så har vilat några dagar nu. Hoppas han blir bra. Men i alla fall, har velat testa Elwood så var i alla fall glad över det. Men i början var det nog inte så kul, han bara sprang och jag hade ingen kontroll och vi rymdes inte någonstans. Så började vi med travbommar och jag fick honom nerlugnat och det gick riktigt bra och då vi började hoppa gick det ännu bättre. Han var så fin när jag sedan fick honom att gå. Och han påminde mig en del om Tas, ridlägerkärleken. Så nu funderar jag om jag skall börja hoppa med Elwood och bara rida dressyr med Roope eller hur jag skall göra...


Grejen är den att jag ju älskar Roope och gillar att rida honom väldigt mycket men han är ju redan 20 år, alltså rätt så gammal. Han kanske inte orkar med lika mycket, han är ännu pigg och så men inte alls lika framåt som förr och jag har senaste timmarna måsta driva fram mer än vanligt. Och Tas är den underbaraste hästen jag någonsin ridit och Elwood påminde som sagt en del om honom, fast inte närapå lika härlig och Tas är mycket jämnare. Men just det att han i början gick på som en pansarvagn utan kontroll men sedan då man fick honom att gå var han hur fin som helst. Och Elwood hoppade på nästan samma sätt allt bara man styrde rätt, inte så farligt fast det gick lite för fort...

Det känns också lite som om jag inte vill släppa taget om min älskade Roope, men ibland kanske man bara måste. Jag tror också att jag nog kan utvecklas bättre med Elwood. Detta är ett mycket svårt val för mig men jag tror att jag skall testa lite mer på Elwood. Dessutom skall han väl inte stanna kvar så länge här på stallet, så kanske jag rider honom på hopplektionerna tills han far... Tips eller råd?



<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar