onsdag 29 augusti 2012

Okej hur hände det här?

Tro det eller ej men jag, jag den lilla rätt tysta tjejen från basgrupp 1:1 har blivit vald till skoltidningens chefredaktör! Fråga inte hur. Vi hade årsmöte halva dagen idag, där man röstade fram en massa typer, bland annat styrelsemedlemmar och så. Så skulle det väljas chefredaktör och två killar blev först valda till kandidater och sedan ropade Maja upp mitt namn, och jag sade ja till att bli en kandidat. Jag måste gå ner och prata inför hela lärkan! Berätta varför man skulle rösta på mig. Jag sade typ att jag skriver en del och drömmer om att bli journalist. Så fick vi resultaten och jag hade vunnit! Så nu är jag chefredaktör för skolans tidning Flingan. Har inte egentligen någon aning om vad jag skall göra men den förra chefredaktören sade att han nog hjälper mig i början... TUR!

//Uskokaa tai älkää mutta minä, minä pieni aika hiljainen tyttö 1:1 rymästä on valittu koululehden päätoimittajaksi! Älkää kysytä miten. Meillä oli tänän vousikokous puolet päivästä, siellä äänestettiin ja valittiin mm kouluhallituksen tyypit. Sitten piti valita päätoimittaja ja ensin kaksi poikaa valittiin ehdokkaiksi ja sitten Maja huusi minun nimeni, otin vastaan sen että olen ehdokas siihen. Minun piti mennä alas ja puhua koko lärkanille! Kertoa miksi minua piti äänestää. Sanoin jotain että kirjoitan paljon ja unelmaammattini on toimittaja. Siiten kun saatiin tulokset minä olin voittanut! Joten nyt olen päätoimittaja koun lehteen, jonka nimi on Flingan. Ei minulla oikein ole aavistusta siitä mitä minun pitää tehdä mutta vanha päätoimittaja sanoi että hän kyllä auttaa minua alussa... ONNEKSI!//
Nu skall jag åka och träna, höstens första träningar :) <3 : Madde

2 kommentarer: