måndag 13 augusti 2012

Nervvraket säger godnatt; i morgon börjar en ny episod i livet

Nervöst, JEPPP!!! Men det kommer att gå bra, bara jag kommer dit till skolan och får allting att börja. Inte är det väl då annat än att säga hejdå till friheten man har haft i tio veckor, och återgå tillbaka till rutiner (i och för sig alldeles NYA rutiner) och hårt arbete och pluggande och mycket mindre fritid... I MORGON BÖRJAR DET!

//Hermostunut, JEPPPP!!! Mutta se tulee menemään hyvin, kuin vain pääsen sinne koululle ja kaikki voi alkaa. Ei olekai muuta nyt kuin sanoa heippa kymmenen viikon vapaudella, ja mennä takaisin rutiineihin (vaikkakin ihan UUSIIN rutiineihin) ja kovaan työhön ja lukemiseen ja vähemmän vapaa aikaa... HUOMENNA SE ALKAA!//

Så jag! Är alldeles super blyg ganska länge med människor jag inte känner så bra. Men när jag är med kompisar som jag känner och de känner mig helt jätte bra och som jag verkligen litar på är jag pratglad och galen och skrattar hur mycket som helst och är en riktig fjant. Och man vet ju att jag inte kommer att vara fjanten i morgon i alla fall...

//Tämä on niin minä! Olen ihan superujo aika kauan ihmisten kanssa joita en tunne niin hyvin. Mutta kun olen kavereitten kanssa, jotka tunnen ja ne tuntevat minut ihan sika hyvin ja joihin luotan olen puhelias ja hullu ja nauran tosi paljon ja olen oikea tollo. Ja ainakin tiedetään että en tule olemaan tollo huomenna...//

<3 : Madde

1 kommentar: