fredag 3 augusti 2012

Hårprojektet

Nu är mitt hår inte längre ner till tredje nedersta revbenet. Klippte det idag och är riktigt nöjd, mycket kortare är det ju inte... Men jag har inte sett det löst ännu eftersom frissan verkligen gillade mitt hår så hon ville fläta det. Hon berömde mitt hår och sade att det är i mycket bra skick. Bara en sak var hon inte nöjd med, att jag tvättar mitt hår för ofta. Och nu skall ni veta att jag tvättar håret mycket mer sällan än de flesta jag känner. Jag tvättar det typ var tredje dag och det tyckte hon inte var bra! Hon sade att jag skulle börja tvätta det var femte dag så hålls det helt längre och torkar inte ut så snabbt. Så det är nu mitt projekt... Jag skall borsta det utomhus så ser det inte så smutsigt ut i början när det skall vänja sig med att inte bli tvättat ofta.

//Nyt hiukseni ei enää ole kolmanneen alempaan kylkiluuhun. Leikkasin ne tänään ja olen tyytyväinen, ei ne ole paljon lyhyempiä... Mutta en ole nähnyt sitä kun se on irti vielä koska kampaaja piti niistä niin paljon että hän halusi letittää niitä. Hän kehui hiuksia ja sanoi että ne on hyvässä kunnossa. Oli vain yksi asia mistä hän ei ollut tyytyväinen, että pesen ne liian usein. Ja en pese niitä yhtä usein kuin melkein kaikki jotka tuntevat. Pesen ne tyyliin joka kolmas päivä ja se oli hänestä liian usein! Hän sanoi että minun pitää pestä ne joka viides päivä niin että ne säilyvät pitempään ja ei kuivu niin paljon. Joten tämä on nyt projektini... Minun pitää harjata hiukseni ulkona niin ne ei näytä niin likaisilta nyt alussa kun ne tottuvat tähään.//


<3 : Madde

1 kommentar:

  1. Skrämmande...ja klippte o just håre o min frissa va o helt superivrig över mitt hår o ville o fläta de, var klippte du?

    SvaraRadera