torsdag 29 juni 2017

Veterinärbesök med lillisen

Jag måste bara snabbt säga till en början att de senaste dagarna har jag varit riktigt riktigt trött och det är faktiskt ganska skönt att vara hemma i stan igen och inte behöva vakna klockan 6 i morgon. Det har varit tungt. Så därför har jag inte heller bloggat speciellt mycket.

Men alltså, igår då jag kom "hem" till Porkala från jobbet och gick in gick jag först och hälsade på kattungarna. Så märkte jag att den minsta tjejen hade ögonen stängda och att hon verkligen inte fick upp dem, kollade lite och visade och snackade med Cappe. Så ringde jag upp en veterinär för att fråga och hon tyckte att vi skulle åka in och visa ungen genast. Så vi tog lilla ungen på två och en halv vecka och körde till mottagningen. Veterinären kollade lite på henne och gav oss sedan ögondroppar. Hon hade fått en ögoninflammation, och nu ska hon i fyra dagar ha en droppe i bägge ögonen tre gånger om dagen. Och ögoninflammtion smittar ju otroligt lätt så redan på kvällen märkte jag att nästa unge hade problem med att hålla ögonen öppna. Stackrarna kommer säker alla att få det. Hoppas de blir bra snart!

Jag har verkligen inte ens hunnit fotografera nya bilder på ungarna. Men vi ska se, kanske på söndag.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar