torsdag 22 juni 2017

Högholmen

På lördagen mötte jag upp Vive vid Blåbärslandet i Helsingfors och så vandrade vi den väg som jag som liten tyckte att var oändligt lång och som jag nu insåg var 400 meter lång till djurparken Högholmen. För att besöka ett zoo finns med i sommartävlingen och självklart är Vive en fin vän och kommer med mig på sådana här grejer. Och förresten så är jag ju en stor djurvän så jag har inget emot att spendera kanske bland de soligaste dagarna på året så här. På Högholmen där det alltid blåser och är kallt gick man okring och hade varmt i shorts och topp.


Gud vad söta tvättbjörnar är måste jag säga, men det tycker många andra också och av den orsaken fanns det stora skyltar där det stod att de är djur som inte lämpar sig som husdjur.

Han försökte imponera på fyra tjejpåfåglar, ingen av dem tittade dock på honom och då vi nästa gång gick förbi var påfågelhonorna borta men två kanadagäss stod i stället och kollade. Vi hade lite roligt åt honom.


Helt otroligt söta gnagare som lever i öknen, speciellt då de låg och chillade på sådana här klippor.

Så många fina ödlor!

Nallen hade visst också ganska varmt för den låg och plaskade i poolen.


Killingarna var två veckor gamla och helt galet söta. Man fick gå in i deras inhägnad och jag hade nästan lust att säga åt alla barn som sprang efter dem som galningar, man fick inte springa och dessutom var de ju så små. Men så insåg jag att jag kanske inte kan döma så jag själv är uppvuxen med djur och alltid haft ett intresse och velat handskas med dem på rätt sätt.

Den här bocken, Ismo tyckte jag också var riktigt fin och vi hade en moment här innan han tyckte att några småbarn kom för nära.

Djur, sol och en god vän, en ganska bra dag så att säga.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar