tisdag 13 juni 2017

Två regniga dagar

Igår vaknade jag i Porkala och körde till Helsingfors i ösregn. Gick hem via för jag insåg att jag behöver mer regnkläder och så gick jag till jobbet i stövlar och regnrock och bytte skor på jobbet. Det fungerade och var inte jätte blöt om låren. Värre var det dock då mitt Tassuvahti jobb (mer om det i morgon) för den här veckan började. Jag tog tåget till Dickursby och var ganska blöt redan då jag kom för att ta ut hundarna. Och låt oss säga som så att efter en promenad i 45 minuter ute i hällregn var jag väldigt blöt. Jag hade stövlar och regnrock men inga regnbyxor så mina springbyxor var genomblöta och det rann av rocken och en del till och med in i stövlarna. Det var en lättnad att komma hem helt enkelt.

I dag skulle det inte renga lika mycket och inte då jag skulle vara ute så jag hade inte med mig stövlar utan köre på Converse och springskor för att kunna gå promenad. När jag gick från jobbet i dag hade det börjat regna. Inte massor men så att om jag skulle vara ute i det i en timme skulle jag nog bli blöt. Och det såg inte lovande ut heller när jag kom fram till Dickursby för att ta ut hundarna. Vi började promenaden i regn men som tur slutade det ungefär halvvägs och jag blev inte speciellt blöt trots avsaknaden av stövlar. Var helt torr då jag kom hem. Och nu borde det vara slut på regnvädret i alla fall någon dag, så ska vi se hur det är att ta en springrunda i kväll.

Seppis och Kutsi som jag rastar hela veckan.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar