fredag 9 juni 2017

Jobb

Jag jobbar igen, på samma marketing firma som för två år sedan. Jag trivs och för tillfället samlar jag in pengar till cancerstiftelsen, vilket ändå är ganska tacksamt och det är ju ändå för en bra sak. Så jag ser inget problem med att jobba här igen, dessutom är lönen relativt bra. Varierande så klart beroende på dagen, i dag till exempel fick jag endast tre donationer  på hela dagen och då tjänade jag inte så mycket då grundlönen bara är 8€/h. Men vanliga dagar tjänar jag nog runt 20€/h och det är ju redan riktigt tacksamt.

Jobbet är även ganska tungt ibland då det handlar om ett sådant ämne som berör många och ibland får jag höra ganska gripande berättelser. Men det känns ändå meningsfullt och bra och faktiskt riktigt roligt då det går bra, men börjar man få mindre än en donation i timmen känns det nog otroligt tungt. Men ja, jag hade nu mest tänkt berätta att det är det jag gör under dagarna. Jobbar ni i sommar? Med vad?


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar