lördag 16 mars 2013

STREEEESSS!

Nu har vi läst svettats och sitter här och biter naglarna av oss inför provet imorgon. Det är så hiskeligt mycket och så himla svårt! Men jag satt och koncentrerade mig på lästiden tre timma med privatundervisning och nu är jag så slut att jag bara tappar bort mig mer om jag försöker mera. Var dessutom just i bastun vilket automatiskt gör en trött så jo nu får man hoppas på det bästa och annars skriver man om det hemma på kårlokalen. Så hemskt är inte heller det, men som äkta Lärka vill man ju verkligen inte bli underkänd... Och OBS! Jag vågade i år igen tända ett nödbloss, och i år vågade jag till och med stå och hålla i den enda tills den slutade brinna. Så lite modigare har jag blivit! Och så öppnade jag en orange nödrök, COOL!

//Nyt ollaan luettu hikoiltu ja istutaan täällä puremassa kynsiä ja ollaan huolellisia huomisen koetta varten. Siihen tulee niin paljon ja se on niin vaikeaa! Mutta istuin lukuajalla keskittymässä kolme tuntia ja sekoilen vain enemmän jos yritän vielä. Olin sitä paitsi äsken saunassa ja siitähän tulee aina väsyneeksi joten nyt saa vain toivoa parasta ja muuten kirjoitan uusiksi omassa kolossani. Niin kauheata se ei ole, mutta oikeana Lärkana enhän halua tulla hylätyksi... Ja HUOM! Uskallsin tänäkin vuonna sytyttää hätäsoihtu, ja tänä vounna uskalsin seistä sen kädessä kunnes se loppui palamasta. Joten olen vähän rohkeampi! Ja sitten avasin hätäsavun, SIISTIÄ!//

Lindh <3 : Madde

2 kommentarer: