lördag 2 mars 2013

Dags att se upp för s/y Blåval!

En halv timme tills vi skall åka iväg. Mot Nurmijärvi! Taggad till tusen! Hoppas övriga s/y Blåval också är det, och de som hade något smått att sköta före har gjort det. Vi är väl förberedda och satsar allt idag och i morgon så det lönar sig att vara rädda för oss och se oss som ett hot! Rätt roligt är det också att tävla mot två lärkankillar i Vikingarna, som jag inte visste var scouter fram till för en liten stund sedan. Men tro inte att skolsolidariteten gäller på P-rådd, vi kommer mosa även dem! Och märk! Jag är inte alls arrogant utan jag skriver detta bara för att tagga mig och förbereda mig ännu mer. Jag kommer inte att ha kameran med men jag kommer ha något bättre, nämligen Junttis Go-Pro som jag kommer filma med under råddet. Sedan har han lovar klippa ihop det till en film åt mig.

//Puolen tunnin kuluttua alkaa matka kohti Nurmijärveä! Olen niin fiiliksessä! Toivottavasti muu s/y Blåvalkin on, ja että kaikki ovat tehneet tehtävänsä. Ollaan hyvin varustettu ja pnostetaan kaikki tänään ja huomenna joten kannattaa pelkää meitä ja nähdä meidän uhana! Ihan hauskaa kilpailla lärkanpoikia vastaan, en tiennyt että he olivat partiolaisia. Mutta älkää luulko että koulu solidaarisuus kestää siellä, murskataan heidätkin! Ja huomatkaa! En ole ylimielinen vain kirjoitan tämän koska haluan valmistautua ja tulla fiilikseen vielä enemmän. En ota kameraa mukaan mutta otan jotain parempaa, nimittäin Juntin Go-Pro jolla otan videota ja sitten hän on luvannut leikata ne yhteen.//


<3 : Madde

2 kommentarer: