onsdag 8 februari 2017

Vardagen i Vasa

Ni kanske tror att jag har så mycket att göra här i Vasa att jag inte hinner blogga. Sanningen är egentligen den att motivationen inte riktigt funnits där, och trots att jag inte skulle vilja låta mig påverkas och släppa bloggen då så göra jag det ändå. Det låter säkert helt vettigt men jag skulle verkligen inte vilja få motivationsluckor. Men i alla fall, nu tänkte jag berätta lite om hur livet här på de nordligare breddgraderna fungerar.

Nu under vardagarna går killarna (Jonathan och hans rumskompisar alltså) i skolan. Jag brukar möta upp dem på skolan vid lunchtid och äta med dem på skolan. Så jag har fått testa hur maten smakar här, inga stora skillnader till hemma skulle jag säga. När jag är ensam har jag börjat kolla på nyaste säsongen av Paradise Hotel, jag tar oftast en promenad på dagen och gör någon skolrelaterad grej. Igår lämnade jag till exempel in min praktikrapport och i dag känner jag att jag borde kolla närmare på mitt utbyte. Jag har varit på två fester, en sits och en spelkväll som fortsatte med Ollis tisdag, för att se vad studielivet erbjuder. Och så har jag för första gången någonsin varit på springtur på vintern. Och första gången jag tränat tillsammans med Jonathan också, vi sprang 7km i -13 grader. Kallt men helt skönt i alla fall. Ganska stolt över mig själv måste jag säga. Och mycket mer har inte hänt. Nu känner jag som tur att min motivation är på väg tillbaka.

Promenadvyerna, jag promenerar längs vattnet också men även om det är havet känns det inte helt så. Det är en lång vik där man är väldigt nära andra sidan.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar