fredag 3 februari 2017

Äntligen på väg

Efter en helvetesvecka med en massa deadlines, så att man hängt i skolan i princip dygnet runt och så en tent som jag inte hann läsa på sitter jag äntligen i tåget. Vi blev klara med vår video och radiodokumentär, fick feedback som faktiskt var helt skaplig. Det kändes inte som att det bara var dåligt. För på onsdag kväll då jag kom hem från skolan vid halv åtta på kvällen låg jag i fosterställning på tamburgolvet och därefter i sängen och grät av utmattning. Jag var så slut och det kändes inte alls bra att jag en natt senare skulle stiga upp och gå till skolan och få skit för våra arbeten. Och nej jag vet att det inte är så det är men emellanåt känns det nog som att vissa föreläsare helt glömmer att ge positiv feedback och sanningen är att den också behövs. Och med sen skola och program varje helg hann jag inte läsa på tenten jag hade i dag. Igår kväll efter att jag kom från stallet kollade jag upp gamla tenter i samma kurs och insåg att det i princip alltid varit samma frågor. Jag satsate på att snabbt kolla upp tre av dem ungefär. Två av dessa tre frågorna fanns i dagens tent och jag mindes svaret på en och en halv. Så med lite tur kommer jag dessutom igenom den här tenten. Någonting som jag inte riktigt räknat med, jag skulle bara gå och testa, med inställningen att jag faktiskt inte haft möjlighet att läsa.

Och nu, med en och en halv timme till Vasa börjar det kännas bättre. Allt löste sig och nu väntar mys, fest och vila i tio dagar. Och sedan börjar min inskolning på Yle. Här sitter jag i tåget och räknar minuter, jag har varit så taggad på denna Vasavistelse hela veckan.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar