måndag 20 februari 2017

Smocka är igång

Redan i två veckor har vår årliga övningsredaktion Smocka publicerat fantastiskt material i tidning, radio och på webben. Denna vecka är det min tur att producera material. Jag ska vara studiovärd i fredagens magasinsändning. I dag började då arbetet, vi hade ett möte och diskuterade vad vi vill ha i sändningen, och ganska snabbt kom vi fram till ett fyrdelat upplägg. Vi börjar med psykiska sjukdomar och splittrad personlighet, övergår till våldtäkter, sedan rädslor och till sist undervisning på YouTube. Vi försöker få tag i en psykolog som studiogäst att snacka rädslor med och dessutom en orm att ha i "Smocka testar gränser", ett segment som sker varje vecka i Studio Smocka. Tanken är alltså att vi ska testa min ormrädsla, spännande och jag vet inte om jag kommer att få ångra att jag gett mig in på det här. Men om du som läser den här bloggen råkar ha en orm som husdjur eller känner någon som husdjur som skulle kunna tänkas komma med den till studion på fredag morgon så får ni gärna kontakta mig med en kommentar här på bloggen. Vi har lite problem med att hitta en nämligen.


I början av veckan har vi studiovärdar inte så mycket att göra men så småningom ska vi börja skriva manus och körschema och snabbt kommer dagarna att gå och snart är det genrep och sändning.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar