onsdag 22 februari 2017

Studiogäst bokad och manuset börjar lika ett manus

I dag då jag kom till skolan, en timme senare än de andra på grund av en föreläsning möttes jag av ett frustrerat radiogäng. Inte en enda psykolog ville ställa upp, och vi som trodde att det var ormen som skulle bli ett problem att hitta. Vår räddning blev till slut en psykolog som egentligen måste vara hemma med sina barn. Han kommer på de villkoren att han kan ha med sig barnen och att han när som helst om barnen behöver honom kan avbryta och gå ur sändning. Det blir ju ett till spänningsmoment men vi ska nog fixa det. Han är en bra person och jag tror att han kommer att ge oss bra svar.

Då det var avklarat kunde vi sedan helhjärtat börja fixa på manuset, och vi kom egentligen så långt vi kunde. Reportrarna har även varit duktiga och alla inslag är nästan färdiga, eller två är helt färdiga och två måste ännu justeras lite. Men jag tror inte det kommer att vara några som helst problem att hinna bli klara i tid. Och med en hemsida där man kan se hur länge en text ungefär tar att läsa har vi redan ganska bra hum om längden på våra speakar. I morgon ska vi timea allt noggrant och på eftermiddagen blir det genrep. Snart är det sändning. Taggad men nervös, har ju inte glömt kungspytonen Killer som kommer att dyka upp där. Men det här var nu bara en snabb update för nu måste jag tyvärr fortsätta med en hemuppgift i forskningsmetodik, mest så att jag inte ska behöva göra den i morgon kväll då mamma och Igo har kommit hem eller på fredag då det är deadline och jag ska vara med Joanthan. Då passar den här ensamma kvällen bättre tycker jag.

Så här blev förresten får radiobild, är faktiskt riktigt nöjd med den!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar