tisdag 30 januari 2018

J-komms kommunikationsansvarig 2018

Enda sedan jag slutade vara tutor efter hösten 2016 så kände jag att jag gärna skulle vara mer aktiv och delta i föreningsverksamheten i universitetslivet. Då trodde jag ju dock att jag skulle på utbyte hösten 2017 så jag tänkte att jag inte kan ställa upp i någonting eftersom jag ju bara är där halva året. Och en av de sakerna som sedan störde mig mycket då det blev klart att jag inte kan åka var att jag nu i onödan inte hade tagit på mig något ansvarsuppdrag och inte heller skulle ha möjligheten nästa år eftersom jag tänkte försöka åka på utbyte igen. Tills jag talade med några ur vår ämnesförenings förra styrelse och diskuterade att visst kan jag ställa upp, jag kan antingen vara med ett halvt år eller så kan jag sköta lite uppgifter från utbytet också. Så jag bestämde mig för att ställa upp.

Förra veckans tisdag hade vi årsmöte för J-komm och valde alltså den nya styrelsen. Jag ställde upp som kommunikationsansvarig och fick nästan panik då det först var den enda posten där vi var två som ställde upp. Efter en liten diskussion beslöts det sedan att det inte behövs någon röstning utan Sofia, som också ställde upp för posten, blev i stället studie- och arbetslivsansvarig. Så ja, här har ni kommunikaionsansvariga för J-komm 2018! Jag är sjukt taggad verkligen och ser så mycket fram emot att få vara med och ordna saker, inte bara som deltagare, få representera på andra föreningars evenemang och självklart att göra det jag gillar inom kommunikation. Nämligen sköta sociala medier och hålla koll på övrig kommunikation utåt. Jag har faktiskt redan börjat planera lite hur det kommer att se ut på våra some kanaler.

Hela den nya styrelsen som jag får vara med i och som har sitt första möte i dag!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar