fredag 21 april 2017

Träning vecka 16

Fredag eftermiddag och veckans träning avklarad. Jag började på tisdagen, efter påsk med att gå på ett tungt total training pass och 45 minuter stretchning på det. Träningen gick förvånansvärt lätt och stretchningen kändes riktigt behövlig. Har haft ovanligt mycket klumpar i ryggen denna vecka. Och för att det inte skulle räcka för en dag åkte jag även till stallet för att rida på tisdag kväll.

Vi red ute och lektionen gick mest åt till att vänja hästarna vid det igen. Som ni kan gissa var Patsy väldigt på tårna och skuttade omkring lite extra mycket. Lite frustration över publiken denna gång faktiskt, eftersom ridläraren poängterade att vi hade Patsy och sedan Pinja, som dessutom var ute första gången i år, att man måste vara helt stilla vid sidan. Så var där några som stod på en stenkant och vinglade, vilket inte uppskattades av Patsy. Visst man ska lära sig att rida genom sådana situationer men visst är det störande att inte få lite hänsyn. Men måste nog säga att hon gick förvånansvärt bra tjejen trots alla spänningsmoment och att hon var ganska spänd hela tiden.

På onsdagen fick jag sedan in min favoritträning på Unisport, Kettlebell. Och i dag avslutade jag en halv timme bålträning och en halv timme stretch. Den här dagens stretch tyckte jag väldigt mycket om eftersom vi mest arbetade med en tennisboll för att lösa upp spänningar i musklerna, riktigt skönt för spänningar fanns det tillräckligt av i alla fall hos mig. Att jag dessutom gick över 16 000 steg igår och redan över 15 000 i dag gör ju inte träningsveckan sämre. Då kan jag nog vara förlåten över att jag på måndag och tisdag endast gick 6 000 och 7 000.

Ett par springbyxor jag inte skulle tacka nej till, men just nu är jag faktiskt mest i behov av simpla svarta eftersom båda mina svarta par springbyxor fått hål i grenen.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar