torsdag 20 april 2017

SKAM säsong 4, avsnitt 1

Som vi har väntat (okej det är ju under ett halv år sedan jag såg första säsongen bara). SKAM säsong fyra är här. Tyvärr är ju faktan nu den att hela säsongen inte släptes samtidigt i Filnand, så som de övriga har gjort. Nej det sänds ett avsnitt i veckan, varje lördag. Det betyder egentligen att vakar man på fredag kväll till öve midnatt kan man se det då. Det dyker upp på arenan kl. 00.01 varje lördag. Och jag tänkte helt enkelt skriva lite vad jag tyckte om det allra första avsnittet i säsongen, innan jag drar iväg mig på tutorskifte.

För det första, Sana här huvudperson. Älskar det, hon är så kul. Och jag tyckte det var riktigt intressant att se allting ut en muslimsk synvinkel. Dock kändes det lite som att hon inte har det så lätt och att allting kanske inte är helt bra med henne, men jag antar att vi får se mera längre in i säsongen. Annars tycker jag faktiskt inte att första avsnittet var så jätte bra, det hände inte så mycket. Det var väl mest ett avsnitt för att koma in i Sanas värld, och det kan ju behövas så det kanske var helt bra. Det är väl bara att vänta och se vad resten av säsongen har att erbjuda, ser verkligen fram emot det!


Har ni sett? Vad tyckte ni?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar