onsdag 19 april 2017

5 år med DIG

För fem år sedan fick jag meddelandet "Jag berättade sen till Kumppis om oss". Och sedan den dagen har Jonathan och jag räknat oss som ett par. Fem år är en lång tid, och även om vi inte kunde träffas i dag på grund av att han bor i Vasa firade vi vår årsdag, lite i förtid på långfredagen. Vi åt en kräftrisotto till lunch och drack en ljusröd champagne som jag fått i studentpresent till. Så umgicks vi bara under dagen, vi var alltså i Hangö så vi åkte även ner till stugan i Tvärminne en sväng. Och på kvällen var det sedan festmiddag.



Till förrätt stora räkor med vitlöksbatong och resten av champagnen


Till huvudrätt nöt yttrefilé, klyftpotatis, sallad och sås och rött vin


Till efterrätt creme brulé men den glömde jag visst fotografera. Men i alla fall, en riktigt riktigt mysig kväll och väldigt god mat som vi fixat ihop tillsammans. Fick även en stor bukett röda rosor som present.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar