måndag 14 januari 2013

There are no words for what you are to me

Fick en rätt otrevlig kommentar igår då jag var ute och gick med vovven min. Gick på åkern där vi alltid går. Såklart var där skidspår som varje vinter, men jag är alltid så noggrann att jag inte låter Chili gå i spåret för det fattar jag ju att inte går. Så kommer det en tant skidande förbi och först frågar hon att inte släpper jag väl hunden och gå i skidspåret och jag svarar att nej det gör jag inte, till svar får jag då att okej men kan du ändå gå bort härifrån. Inte kanske det roligaste att höra att jag inte får gå ut med min hund där jag alltid går bara för att där finns skidspår, fattar ju om det skulle störa eller förstöra något men då det inte gör det!

//Sain eilen aika tylsän kommentin kun olin kävelyllä koiran kanssa. Käveltiin pellolla jossa aina kävellään. Tietysti siellä oli latuja kuten joka talvi, mutta olen aina niin tarkka eetä Chili ei mene ladulle. No sitten yksi nainen hiihtää meidän ohi ja kysyy ensin että enhän päästä koiraa ladulle ja vataan että en päästä, vastauksi saan attä okei mutta voinko kuitenki mennä pois täältä. Ei ehkä kivointa kuulla että en saa mennä kävelylle koirani kanssa sinne minne aina menen ladujen takia, tajuanhan jos se häiritsee tai tuhoaa ne mutta kun ei se tee!//


 Men igår var det årets första scoutmöte, det var i alla fall kul att träffa alla igen. Även om det nu inte var så länge sedan sist, men ändå. Lite ensam kände jag nog mig då både Lillen och Daniela var på EYP och 95 killarna nu var ledare. Men jag har en rätt mycket kuligare patrull än på hösten, skall få det här att funka och om ett år...

//Mutta eilen oli vuoden ensimmäinen partiokokous, oli ainakin kivaa tavata kaikki taas. Vaikka ei ole ollut niin pitkä väli, mutta kuitenkin. Vähän yksinäiseltä tuntui kyllä kun Lillen ja Daniela olivat molemman EYPssä ja 95 pojat olivat johtajia. Mutta minulla on paljon kivempi ryhmä kuin syksyllä, saan kyllä tämän toimimaan ja vuoden päästä...//

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar