torsdag 3 januari 2013

Skriv angst...

Vad har hänt med mig, jag som alltid älskat skrivuppgifter och kunnat skriva en bra essä på en halv timme sitter nu här och bitter på pennan, snurrar suddgummit i handen och är bara frustrerad och vill gråta för att det inte går. En essä som jag inte får någon ordning på tankarna, har en massa frågor men inga svar, egentligen en massa åsikter men egentligen inga åsikter. FAAAN!!! Har skrivit en del, måste sättas ihop till något vettigt och jag vet inte vad, trodde det skulle fixa sig om jag bara lät det vara någon vecka och sedan titta på det med nya ögon men tydligen inte... Har i alla fall fått alla utom två matematikuppgifter gjorda och kanske 15 sidor biologi läst, kanske jag måste tänka det alla säger till mig; "Kom igen det är ändå jullov!"

//Mitä minulle on tapahtunut, minä joka on aina rakastanut kirjoitustehtäviä ja joka on voinnut kirjoittaa hyvän esseen puolessa tunnissa istuu nyt täällä purremassa kynää, pyörittämässä pyyhekumia kädessä ja olen vain turhautunut ja haluan itkeä koska se ei onnistu. Essee jossa en saa ajatuksistani selvää, minulla on paljon kysymyksiä mutta ei vastauksia, paljon sanottavaa mutta silti ei mitään sanottavaa. Olen kirjoittanut hieman, se pitäis saada yhteen johonkin järkevään ja en tiedä mitä, luuin että kyllä se siitä jos annan sen vähän olla ja sitten katson uusin silmin mutta ei... Olen ainakin tehnyt kaikka paitsi kaksi matematiikan tehtävää ja lukenut ehkä 15 sivua biologiaa, ehkä pitää ajatella silleen miten kaikki sanovat minulle; "Hei on sentään joululoma!"//


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar