söndag 10 juni 2012

Så gick det till då jag dränktes...

Lägerdopet på ridlägret! Helt superkul men hur är jag typ alltid den som råkar värst ut? Nåja jag tar det från början...

//Leirikaste ratsastusleirillä! Superkivaa mutta miten on tyylii aina niin että minä olen se joka joutuu kärsimään eniten? no otan sen alusta...//

Började såklart med att vi fick ögonbindlar...

//Ensin saatiin tietysti side silmille...//

 Vi skulle snurras 10 varv men efter att jag höll på att falla omkull efter tre varv sade dom att kanske det räcker med 5 varv...

//Meidän piti ensin mennä 10 kierrosta ympäri mutta kun melkein kaaduin 3 jälkeen niin ne sanoi että ehkä 5 riittää...//
 Sedan gick vi utan skor på en massa olika underlag och vinglade hit och dit...

//Sitten meidän piti kävellä ilman kenkiä erillaisilla pohjilla...//
 När vi kom fram till manegen skulle alla turvis först lyfta en hästsko ur ett vattenämbar och sedan ur ett ämbar med torv och vatten...

//Kuin saavuttiin maneesiin kaikkien piti ensi nostaa hevosenkenkä ämpäristä jossa oli vettä ja sitten ämpäristä jossa oli vettä ja turvetta...//
 Sedan ställde de oss alla på en rad o gav en mugg med nån sorts saftsoppa i och en läkerolpastill i andra handen...

//Sitten ne laittoi meidät seisomaan riville ja antoi muki jossa oli mehukeittoa ja toiseen kätee läkerolpastilli...//
 Först skulle vi äta pastillen och sedan dricka soppan och ta av oss ögonbindeln och springa så snabbt vi kunde till andra väggen. Och vinnaren blev JAAAAG!!

//Ensin piti syödä pastilli ja sitten juoda keitto ja ottaa pindeli pois silmiltä ja juosta nopeasti toiseen seinään. Ja voittaja oli oli MINÄÄÄ!!//
 Sedan var det skottkärrsrace...

//Sitten kottikärryrace...//
 Till sist hämtades det in ett 20 liters vatteämbar och det berättades att alla skulle bli döpta med en halv skopa vatten, här döper jag min Larre...

//Lopuksi sisään tuotiin 20 litran vesiämpäsi ja kerrottiiin että kaikki saa poulikkaan kauhan, tässä kastelen Larren...//

 Men när det var min tur till sist sade de att eftersom jag vann tävlingen så får jag allt som finns kvar i ämbaret över mig!!!

//Muttan kuin oli minun vouru viimeiseksi sanottiin että koska voitin kilpailun niin saan kaikki vedet jotka on jäljellä ämpärissä päälleni!!!
Smått dränkt... <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar