lördag 2 juni 2012

Nu är det då sen över

Ja nu finns det ingen 9B längre... Kunde såklart inte hålla tårarna under avskedet. Visst har vi varit osams och bränt propparna på varandra och varit störda på varandra men jag kommer ändå att sakna varenda liten idiot från denna årskurs. Det var då antagligen sista gången jag såg flera av dem och det är helt jätte sorgligt. Jag kan helt enkelt inte få ner det i ord men det kommer att lämna ett stort hål i mig. Grundskolan är nu ett avslutat kapitel i mitt liv och trots att jag vill fortsätta framåt och börja gymnasiet och ta emot nya utmaningar kommer jag nog att sakna tryggheten mellan grundskolans fyra väggar. Där men vet hur allting är och vet hur allting fungerar. Men nu är det bara att vänta på niornas fest som skall ordnas på hösten och alla återförenas igen...

//No nyt 9B ei ole olemassa enää... En tietysti voinnut pitää kyyneleitä jäähyväisten aikana. Tottakai on ollut riitoja ja hermot on mennyt jonkun kanssa ja ollaan oltu ärsyyntyneitä toisillemme mutta tulen silti ikävöimään joka ikistä idioottia tällä 9 luokalla. Tämä oli luultavasti viimeinen kerta jonka näin moni näistä ja se on tosi surullista. En oikein saa sitä sanoihin mutta tämä tulee jättämään ison aukon minuun. Peruskoulu on nyt valmis luku elämässäni ja vaikka hauan jatkaa eteempin ja aloittaa lukio ja saada uusia haasteita tulen ikävöimään turvallisuutta peruskoulun neljän seinän sisällä. Siellä missä tietää miten kaikki on ja miten kaikki toimii. Mutta nyt pitää vain odottaa ysien juhlaa syksyllä jossa kaikki yhdistäytyy taas...//



Kram <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar