tisdag 19 juni 2012

En till oförglömlig vecka i mitt liv

Var alltså på skriftskoleläger som hjälpledare från förra tisdagen till idag. Veckan var helt super, roligt att få lära känna konfirmanderna och de andra hjälpledarna mycket bättre. Det är helt sjukt skönt att vara hemma igen efter en vecka då man inte sovit ordentligt. Somnade två timmar redan här hemma idag eftersom vi sista natten hade nattvaktspass så jag sov ljuvliga tre timmar. Men trots att jag nog inte skulle klara av att vara kvar där längre kommer jag att sakna det. Söndagen var den absolut mest flippade dagen för min del, jag tog inget seriöst skrattade åt allt och fjantade mig helt massor. Det var riktigt kul men det dåliga var att alla andra hjälpisar hade sin flippade dag på måndag, alltså en dag efter mig men det var kul det också.

//Olin siis riparileirillä isosena viime viikon. Viikko oli ihan super, hauskaa saada tutustua konfirmoitaviin ja toisiin isoisiin paremmin. On ihan tosi ihanaa olla taas kotona sen jälkeen että en ole nukkunut viikkoon kunnolla. Nukahdin tänään kotona kahdeksi tunniksi koska viime yönä medän piti olla yövartioita ja nukuin ihanat kolme tuntia. Mutta vaikka en voisi olla siellä pitempää tulee kyllä ikävä sitä. Sunnuntai oli minun poulesta hulluin päivä, en ottanut mitään vakavasti nauroin kaikelle ja hölmöilin ihan sika paljon. Oli tosi hauskaa mutta huono puoli oli se että muuilla isosilla oli hölmöpäivä maanantaina, elikkä päivä minun jälkeen mutta sekin oli hauskaa.//



 Dag 1: Jag flätade två franska flätor till Oskar

Volleyboll spelades varje dag typ 


 Baywatch på sandstranden
 Sista kvällen, Emelie aka Konny/ Em och Vivi som Jesus och lamm


 Min och Annikas superduper grupp, den var helt BÄST

 Becca <3

 Dani :)

 Jag fick vara hjälpis åt min söta Ester, riktigt kul!

 Annika och jag, alltså d absolut Bästa gruppledarna, att Oskar trängde sig in i bilden får man bara leva med...

Efter detta var min kamera i ungefär en timme i händerna på någon annan än jag och jag hittade myckat bilder från just den timmen på den. De allra flesta var bara suddiga men en del lyckade fanns också, Och de lekte rätt mycket med min kamera och här är då de supersnygga bilderna som blev tagna:
 Melina

 Vivi

 Konny

Casse

Jag kommer varken att glömma Maamis skrattanfall, hur vi "sov" åtta stycken i två sängar under fritiden eller våra UNO spel på blodigaste allvar. Allt det var helt superkul men nu är jag nog glad att vara hemma!

//En tule unohtamaan Maamin naurukahtauksia, miten "nukuttiin" kahdeksan henkilöä kahdessa sängyssä vapaa ajalla tai UNO pelejämme koulemanvakavalla. Kaikki tämä oli tosi hauskaa mutta nyt on kyllä kivaa olla taas kotona!//

<3 : Madde







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar