söndag 18 mars 2012

T.o.m. hunden lider

När jag vaknade idag kände jag genast att idag behöver jag få lyssna på svensk musik. Svensk musik från alla håll, allt från Linda Bengtzings allra första melodifestivalsbidrag till Loreens alldeles nya. De flesta som känner mig vet att jag är svag för svenska artister och svensk musik, inte all men det mesta duger för mig. Svenskarna är bara såå sköna, ta t.ex. Thomas Ledin, vad är en sommar utan honom? INGENTING! Nej men allvarligt jag vet inte vad jag fastar för i svensk musik men där finns bara alltid det där lilla extra.
Ja så när jag nu har varit ensam hemma här så har jag skrållat på min vackra sångröst igenom en massa låtar av svenska artister. Ingen hemma utom hunden och katten, kattaen har jag inte sett på hela dagen och hunden ligger vid dörren och ser lidande ut. Berättar det kanske någonting om min sångröst?

//Kun heräsin tänään tiesin heti että minun pitää saada kuunnella ruotsalaista musiikkia. Riotsalaista musiikkia joka kulmasta. Useimmat jotka tuntee minut tietää että olen heikko ruotsalaisille artistille ja musiikille, ei kaikkea mutta melkein kaikki kelpaa. Ruotsalaiset on vaan niin ihania, ota nyt vaikka Thomas Ledin, Ilman häntä ei ole kesää! Ei mutta en oikeasti tiedä mitä ruotsalaisessa musiikissa on mutta siinä on vain se pieni extra.
Ja kuin nyt olen yksin kotona olen täällä laulanut kovaa ihanalla lauluäänelläni. Kukaan muu ei ole kotona, paitsi koira ja kissa. Kissaa en ole nähnyt koko päivän aikana ja koira makaa oven lähellä ja näyttää säälivältä. Kertooko se jotain minun lauluäänestä?//

Men är så otroligt fint väder att jag måste gå ut för att fota, var dock tyvärr nån timme för sen...

//Tänään on niin ihana ilma että oli pakko mennä ulos kuvaamaan, olin kyllä jonkun tunnin liian myöhässä...//






 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar